Vihdoin koitti tämä päivä että oli raha ostaa olutta. Päätin nipistää ruokarahoista ja keskittyä syömään perunaa ja jauhelihaa, joten kokonainen kori lähti kaupasta mukaan...

Joku varmasti joskus lukee tätä blogia ja miettii mitä minulle oikeasti kuuluu. Se on aivan luonteva kysymys. Eihän ole mitenkään mahdollista kuvata tällaista elämää ja vetää yhtäsuuruusmerkit sen ja "hyvän olon" kanssa. Eikä näin olekaan. Pääasiassa olen masentunut, ahdistunut ja unelmoin itsemurhasta. Toisin kuitenkin kuin mitä psykiatrini sanoo, alkoholi pelastaa minut suuremmalta itsevihalta, enkä rehellisesti osaa sanoa päättyisikö se itsemurhaan vai ei. Ehkä ei, sillä minulla on aika tarkka käsitys siitä että haluan ampua itseni eikä minulla ole asetta. Enkä aio hankkiakaan. Ehkä minä pelkään vain olla itseni kanssa ja siksi en lopeta juomista.

Tuo nyt oli valhetta. En minä voi lopettaa juomista vaikka miten haluaisin. Viime kuukausina on alkanut ilmetä monenlaisia vieroitusoireita, joita ei ole ennen ollut. Aikaisemmin, jos olen vaikka halunnut keskittyä opiskeluun tai vastaavaan, olen tahtomalla voinut lopettaa. Nykyään jos lopetan, lopettamisesta seuraavan päivän iltana alkaa levottomuus, "tärinä" ja masennus. Eikä se lopu kuin kaljalla, joten sitten sitä rahaa on revittävä jostain.

Ei minulle oikeasti kuulu siis hyvää, jos mittarina on tämä maailma. Itse olen melko onnellinen sikäli etten odota elämältä yhtään mitään enää. Paska elämä mutta kai se jonkun on elettävä?

En ehkä usko tuohon, sillä en usko kohtaloon. En esimerkiksi ajattele että juuri nyt on olemassa joku päivämäärä, jolloin minä kuolen. Uskon, että on olemassa tietty haitari, jonka jollakin nuotilla elämäni päättyy. Omat tekoni vaikuttavat siihen alati, eikä siis ole syytä takertua kohtalokuolemaan. Minusta tämä sinänsä vähän tautologinen ajatus on lohduttava ja tahtoisin sanoa että ajatus on omani mutta ei ole.

Maksoin tänään laskuja ja suunnittelin vähän menojen vähentämistä. Odotan että joku päivä postista kolahtaa maisterintutkinto ja yritän olla tarkkana etten heitä sitä laskujen tai mainosten mukana roskikseen.