Tiedät olevasi pohjalla kun...

Kaupassa myyjä tarkistaa että sinun Electron-kortti ja S-Etukortti ovat varmasti samalla nimellä. Nyt tiedetään että kassalle kaljaa ostamaan huojunut nuorukainen ei kerrytä tuntemattomien ihmisten bonuksia.

Kun rautatieaseman rahankerääjät kiertävät sinut kaukaa eivätkä suostu edes vilkaisemaan, vaikka taskussa kilisisi miten. Tämän jälkeen eivät viulunsoittajatkaan ole kiinnostuneita vaan kauniit klassiset kappaleet omistetaan aivan toisille.

Linja-autossa äidit eivät istuta lapsia viereesi ja päiväkodin tytöt ja pojat ohjataan edestäsi muualle istumaan. Sitä tulee kysyneeksi että mitä vittua.

Samassa linja-autossa rääkyvä kakara käy kaikkien muiden hermoon, mutta sinun mielestäsi tuo repivä lapsenhuuto on oikeastaan vai osa elämän vakavia ja välttämättömiä todenperäisyysääniä.

Niinpä tästä kaikesta päättelen taas, että olen näkymätön tässä maailmassa. Minut tekee näkymättömäksi minua vallassaan pitävä Six-Pack, joten siitä sain ajatuksen Suomen matkaa varten. Olen nimittäin kuullut että kaukana pohjoisessa, jopa kaukaisen Lapin ylimmässä kolkassa on paikka, joka on harmaata ja mustaa kiveä, ja jonka tunturit ovat kauheita kiivetä mihin vuodenaikaan hyvänsä.

Minusta se kuulostaa aivan Mordorilta ja pelkään pahoin, että minun on sinne kiivettävä ja heitettävä kirottu Six-Packini tuomiovuoren ahnaasta nielusta alas. Ellen niin tee, häviän varmasti tänne kerrostalokämppäni nurkkaan odottelemaan varomattomia isännöitsijöitä, jotka yrittävät viedä minut ja minun rakkaani minulta.

Kävin äsken taas ulkona haukkaamassa happea. Siltä se tuntuikin. Avasin naamani ja annoin raskaan vastasataneen ilman kertyä poskiin ja painoin sitten hampaani hitaasti yhteen. Olen hengittänyt tänään siis yhden kerran. Samalla reissulla kävin kaupassa hakemassa Six-Packin ja nyt varron millon isken siihen kiinni. Olen kauhea - yskin ja köhin kesken puheeni. Talo on pimeä, juon olueni raakana sillä en enää malta odottaa että ne jäähtyvät jaakaapissa.

Mistä tulikin mieleeni että sähköt menevät poikki ensi viikolla.